Thursday 20 November 2014

// // Leave a Comment

IMKK Oktober 2014

Seminar Intensif Magnet Kekayaan dan Kejayaan yang telah aku hadiri pada 23 - 26 Oktober 2014 telah banyak mengubah hidup aku. Walaupun post ini sebulan selepas seminar tersebut berlangsung tetapi lebih baik lambat daripada langsung tiada. Bukan ape, cuma sekadar untuk aku mengingati semula kenangan IMKK. Kalau sebelum ini aku kabur terhadap matlamat yang hendak aku capai sekarang ia semakin jelas di hadapan. Ini adalah kali pertama aku menyertai seminar ini setelah gagal hadir semasa IMKK sebelum tu walaupun bayaran telah dibuat kerana masalah kesihatan. 

Aku pergi dengan kawan-kawan seramai 5 orang iaitu Aku, Hafiz, Adik aku (Rozi), Somad dan Khai. Banyak ilmu yang aku perolehi dalam program imi seperti the power of sedekah, solat, restu dan lain-lain. Kalau nak tau lehih lanjut kena pergi. Memang  tidak akan rugi. In Shaa Allah, tahun 2015 aku akan pegi lagi bersama-sama adik beradik aku yang lain. 

Program yang berlangsung selama 4 hari bukan sahaja telah mengubah hidup aku, tetapi aku telah berjaya membina rakan-rakan baru daripada program tersebut. Rakan-rakan baru yang sangat berfikiran positif yang bersama-sama berkongsi dalam kumpulan Whatsapp JUTAWAN DERMAWAN.

Perkara yang aku x pernah rasa nak lakukan sebelum ini telah aku lakukan. SOLAT DHUHA. Kalau sebelum ini aku selalu adakan alasan, "mana boleh solat Dhuha, kan waktu kerja, nnt orang cakap aku sengaja kuar waktu keje utk solat dhuha, curi tulang". Alasan yang aku ciptakan utk tidak mengerjakan solat dhuha. 

Alhamdullilah dengan kuasa dan kekuatan Allah berikan. Aku telah menemukan cara utk mengerjakan Solat dhuha tanpa mencuri waktu kerja. Aku telah tukar waktu kerja kul 8.3 pagi hingga 5.30 petang. Jadi aku dpt gunakan masa sblm pukul 8.30 utk solat.

Idea datang selepas IMKK mencurah-curah. Dan aku sekali lagi diberi peluang oleh Allah untuk menyewa 1 tapak di dalam sebuah kedai di Presint 15 Putrajaya untuk meletakkan produk Batik yang aku jual. ( www.idayubatik.com ). Walaupun sekadar vendor di kedai tersebut tetapi itu adalah langkah pertama untuk aku pegi lebih jauh. Aku akan post artikel lain berkenaan kedai ini.

Selepas IMKK, aku telah mendaftar program Richworks yang seterusnya iaitu MMM ( Millionaire Marketing Mastery) yang akan dijalankan pada 28 -30 November 2014. Semoga dipermudahkan segala perjalanannya.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...