Wednesday 26 March 2014

// // Leave a Comment

Bercuti di Lotus Desaru Beach Resort

Cuti sekolah ni dpt gak ambik cuti 3 hari. Dpt gak bawak anak2 jalan2 ke Desaru. Aku sekeluarga dan adik ipar satu keluarga stay di Lotus Desaru Beach Resort.

Hari Pertama (26 Mac)

Bertolak dari Pontian pada Jam 2 ptg. Perjalanan lebih kurang 100 km melalui Highway Senai - Desaru. Pertama kali lalu atas jambatan yang kenali Jambatan "A" .Dari atas jambatan tu siap boleh nampak kapal kontena dan kelong. Kiranya cantik gile . Sayang x boleh nak stopkan kete utk ambik gambar.


































Sampai di Lotus Desaru Beach Resort dalam kul 3.20 ptg. Pastu terus check in. Dapat Blok E, iaiitu Apartment 2 bilik tapi x dpt yang mengadap kolam..cuma balkoni mengadap arah jalan. Budak2 sampai je terus mengajak masuk kolam mandi..mmg syok tgk kolamnye. Area resort ada disediakan kemudahan kenderaan shuttle bagi memudahkan pengunjung.


Permandangan dari Aras 4 Blok E. Sebelah malam lagi cantik tapi lupa plak nak ambik gambarnya.



















































Hari Kedua (27 Mac 2014)

Hari ni xde aktiviti ape2 kecuali mandi di kolam. Sebelah malam pulak ada aktiviti persembahan dan tarian kepada mengunjung. Pengujung jugak boleh sama-sama menari kalau sape2 yang nak join.






Hari Ketiga (28 Mac 2014)

Lepas Check Out , OTW balik singgah sebentar di JPO (Johor Premium Outlet). Yelah, alang-alang di laluan yang sama nak ke Pontian. Lagi pun x pernah sampai ke JPO yang selalu disebut2 orang. Tapi betullah, kalau setakat nak window shopping mmg membazir. Jadi kalau nak datang sini sediakan le duit banyak2. tp aku ada masuk kedai chocolate. wow..harga coklatnya lagi mahal dari pasaraya. kat pasaraya harga RM8.00, aku beli di kedai tu RM17 tp dah anak2 nak...beli le jugak...
Setakat ini je coretan utk kali ni.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...