Wednesday 15 January 2014

// // Leave a Comment

Masa Untuk Berkorban Demi Kehidupan Akan Datang

Hehehe...jgn serius sgt.. saje je aku tulis tajuk mcm tu...bagi gempak sikit. Tp memang betul. Sepanjang 2 minggu ni aku rasa agak penat dengan mcm2 hal. Pasal rumah di rawang masih x settle. Janji minggu ni selesai. Tp x siap2 lg. Sebuah dah pasang api air tp rumah plak kontraktor repair x cntk.. Rumah cat semula tp x kikis dan bersihkan dulu..bila cat abis dinding yang telah dicat tu jadi keping2 cat. 


Sebuah lg plak spepatutnya letrik masuk jumaat. Kontraktor letrik pasang meter salah..pasang kat umah sape2 entah..hari ni siap pasang tapi letrik plak x masuk ke meter, Kontraktor suruh cl Tnb dan bila Tnb dtg check ckp bkn part dia. Ni  maintainance rumah atau pemaju yg kena btlkan meter/ fius yg rosak. Aduih...lambat lg le nak siap. Memang mencabar betul nak sewakan umah ni.

Hmmm..lupakan pasal umah tu...Aku pun skrg ni tgh dlm.momentum dngn bisnes 4life aku n tolong wife aku jual batik sutera dia. Bisnes 4life aku pun dah makin bgus.. Alhamdulillah. Target aku nak capai Qualified Diamond (QD)  dan seteruskan untuk dapatkan  PD. Mane tau rezeki pegi Osaka Jepun. Amin. Jadi tiap2 malam kuar bincang strategi dan belanjar dengan mentor cara utk berjaya. Bincang di opis PJ atau mamak. Hehehe. ANDA KAYA DAN BERJAYA. Moto yg perlu diikuti.






Wife aku jual batik pun aku tgk boleh thn. Semalam dpt jual 2 pasang sutera. Hari ni 4 pasang. Kaftan dpt jual 15 pasang. Tu jual main2..kalau btl2..wow..ni bkn core bisnes aku tp sbb byk pemintaan jadi rasanya x rugi wt. X payah pun walaupun aky wt 4life atay batik.

Sory kalau kata2 aku ni wt korang tersinggung. Bg aku sape2 diluar sana yg wt bisnes. X kira lah ape saje bisnes dia asalkan halal maka dia seorang yg hebat. Drp org yg mmg x nak langsung berubah idup dia. Bekerja pagi n balik petang. Pastu buat benda yg sama selama 20 atau 30 tahun. Tkotnya aku kalau jadi dalam golongan ni. Zone selesa. Sebenarnya aku ni org yg makan gaji...kuar pagi n balik ptg. Stress kt opis. Tp aku xnak mcm ni utk 20 atau 30 thn lagi. Sbh tu aku sanggup bersusau payah sbb aku nak bg idup aku pilihan..bkn xde pilihan langsung...sory..terover plak emosi..
Bkn ape...aku ada bace blog2 org lain yg anti bisnes online..bisnes networking..mcm2 lg. Mmg ada yg kaki penipu..tp kita ada akal..boleh tgk n pikir setiap tawaran yang datang pada kita. Tanya diri sama ada tawaran tu kita boleh buat atau tidak.Kalau tidak mampu mulakan dengan modal yang besar kita mula bisnes dengan modal yang kecik.. Bkn blok pikiran kita langsung. Tu negetif person dan harap2 aku x berkwn dgn org mcm ni. Aku jenis terima semua bisnes org. Cuma untuk join sesuatu benda, aku akan pkr dulu..bkn reject..
Next time sambung...penat taip kat handset

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...