Sunday 7 December 2014

// // Leave a Comment

Sambungan , Pengalaman Semasa MMM 2014

Terima kasih kerana sudi menbaca blog ini. kali ni aku nak sambung yang part aku tinggal sebelum ni.

Aku memang betul2 terpukul bila melihat orang yang sama-sama pegi seminar Dr. Azizan sebelum ini telah berjaya mencapai matlamat masing-masing manakala aku masih lagi tercari2 jalan menuju ke arah matlamat aku. Rasa macam baru tersedar, aku nak berubah tapi tindakan sangat lambat. plan xde, strategi pun masih kabur.

Betul kata DAO, utk berjaya kita perlu mentor, dan perbaiki kelemahan diri. Aku tau kelemahan aku di mana tetapi aku masih tidak cuba untuk memperbaikinya. Semasa di MMM, aku banyak berjumpa dengan orang yang telah berjaya, yang telah bertahun-tahun berniaga. Memang aku rasa teruja melihat kejayaan meraka dan aku yakin dengan usaha bersungguh-sungguh aku akan berjaya sebagaimana mereka.

Betul kata DAO kepada aku semasa sesi group coaching, Awak akan ingat semula saat di mana awak telah bersusah payah datang menuntut ilmu diseminar ini. Apabila sampai ke puncak, saat di mana awak bersusah payah. (Bukan ayat penuh, tapi maksudnye lebih kurang mcm tu). Kita perlu ada tolakkan , tekanan baru lah kita akan berusaha bersungguh-sungguh. Betul, tanpa tekanan, kita akan rasa selesa dan usaha kita xkan betul2 fokus.

Sekarang aku telah nampak perkara yang aku perlu lakukan. Aku akan berusaha ambik plantinum. aku nak baiki kelemahan diri supaya lebih cepat berjaya. Masa yang aku ada makin singkat. Banyak perkara yang aku ingin lakukan termasuk berbakti kepada orang tua, keluarga dan orang sekeliling. Tu matlamat utama aku sekarang. Insya Allah

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...