Wednesday 3 December 2014

// // Leave a Comment

Pengalaman Semasa MMM 2014

Alhamdulilah. Bersyukur akhirnya dapat jugak peluang aku untuk coretkan sesuatu dalam blog hari ni. Berkongsi pengalaman dan perasaan yang aku alami sepanjang 4 hari program Millionaire Marketing Mastery (MMM) mulai 28 November hingga 30 November 2014 bg pakej VIP dan DIAMOND dan 1 November 2014 tambahan utk pakej SS. Bersyukur sangat2 kepada Allah kerana mempermudahkan aku untuk hadir ke program ini. Dan berjalan lancar sepanjang 4 hari walaupun terpaksa ulang-alik dari Putrajaya ke SACC Shah Alam.
Tekad untuk pegi program MMM ni tercetus selepas IMKK OKT 2014. Entah dari mana semangat berkobar-kobar datang dalam diri ini. Mungkin Allah bagi jalan sbb niat aku untuk ubah idup aku secepat mungkin. Aku ingin tolong mak ayahku, keluarga dan orang susah dil uar sana. Tapi yang paling utama mak ayah. Tu yang tanpa fikir 2x aku register pakej Super Supreme (SS) dengan meletakkan deposit seberapa yang ada sebagai tanda submit kepasa Allah. Mudah-mudahan aku dapat bayar penuh sebelum program berlangsung. 
Lebih kurang seminggu sebelum program berlansung aku dapat juga settlekan bayaran sepenuhnya. ALHAMDULILLAH. Walaupun banyak halangan yang aku terpaksa hadapi, aku tau tu adalah cabaran yang aku perlu hadapi untuk tuntut ilmu yang sangat bermakna. Aku x nak pakej biasa sebab aku nakkan group coaching dengan Dr Azizan Osman (DAO) dan 2 hari coaching dengan J dan Dato' Roslan. Tu sebab utama aku ambik pakej SS.
Bergambar dengan Haji Zafrul (J) sebelum masuk dewan

Banyak yang aku belajar selama 3 hari. Walaupun penat ulang alik tapi berbaloi rasanya menghadiri program ini. Ramai usahawan yang aku dapat kenal. Pelbagai jenis perniagaan. Kisah hidup orang2 yang telah berubah daripada ZERO kepada HERO. Aku yakin kalau aku ikut seme perkara yang di sebutkan itu memang aku boleh berjaya.
Ada beberapa peristiwa yang menyebabkan aku ter SENTAP. Pertama apabila mendengar kisah kejayaan Parota Crispy. Pemilik Parota Crispy tersebut duduk di sebelah aku masa program DAO tahun 2013 di PWTC iaitu Intensif Jutawan Industri (IJI) tetapi kini telah berjaya. Sebab beliau terus bertindak selepas abis menghadiri program. Manakala aku masih di takuk lama sebab masih tertunggu Aduhh, mmg aku terpukul gile.


Selfie. Benda yg x pnh aku buat sblm ni..hehehe

Peluang yang jarang2 sekali diberikan DAO

Bersambung siri Kedua....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...